ایمپلنت معمولی برای کاشت دندان

ایمپلنت‌های معمولی، همانند دندان‌های طبیعی به‌نظر برسند. در این نوع ایمپلنت‌ها از تیتانیوم استفاده می‌شود که در استخوانی که با تاج دندان سازگاری دارد، کار گذاشته می‌شود و اگر به‌صورت درستی از آن مراقبت شود، می‌تواند تا آخر عمر ماندگاری و دوام داشته باشد.


از زمانی که ایمپلنت‌ها در استخوان فک کار گذاشته می‌شود تا زمان بهبودی کامل دندان ۳ الی ۶ ماه طول می‌کشد. البته مدتی هم برای سازگاری و ساخت پایه ایمپلنت براساس تاج دندانی سپری می‌شود.


براساس یافته‌های علمی، دندانپزشکان باید سه ماه برای جوش خوردن ایمپلنت در فک پایین و شش ماه در فک بالا صبر کنند تا ساختار جدید دندان کاملا تشکیل شود. این یکی از تفاوت‌های ایمپلنت دیجیتال و معمولی است. درحالی‌که در  ایمپلنت دیجیتال همین که ایمپلنت در فک کار گذاشته شد مراحل کاشت نیز در همان یک جلسه تمام می‌شود و دیگر نیازی به صبر کردن و جلسات دیگر نیست.


ایمپلنت معمولی کاملا تایید شده است و در کل دنیا بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. این روش نیازمند شرایط مساعد استخوان فک و ایمنی لثه‌ها در مقابل بیماری‌ها است و بعد از تامین این شرایط دندان‌ها آماده کاشت ایمپلنت است.



مزیت‌های کاشت ایمپلنت معمولی


ایمپلنت‌های دندانی نمی‌گذارند استخوان‌های فک خراب شوند. پس کار محافظت از آسیب دیدن سایر دندان‌ها نیز با آنهاست. ایمپلنت معمولی به‌خوبی این‌کارها را انجام می‌دهد.


در ایمپلنت دندان فرد می‌تواند غذا را همانند زمانی که دندان طبیعی است بخورد و قدرت این امپلنت‌ها خیلی شبیه دندان‌های طبیعی فرد است.


در ایمپلنت معمولی دندان‌ها را به‌گونه‌ای کار می‌گذارند که هم از نظر ظاهر و هم کاربرد شبیه دندان‌های طبیعی باشد. در واقع این روش تقلیدی از دندان‌های طبیعی است.


ایمپلنت‌های معمولی به‌راحتی می‌تواند مشکلاتی مانند دندان‌های شکسته، خراب‌شده و کشیده شده را از بین ببرند.


اگر مراقبت و تمیز کردن آنها به‌صورت منظم مثل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و پیگیری دوره‌ای دندانپزشک انجام شود، ماندگاری و طول عمر این ایمپلنت‌ها زیادتر خواهد شد.


مواد تیتانیومی که در روش ساخت ایمپلنت معمولی به‌کار برده می‌شود کاملا از نظر بیولوژیکی با بدن هماهنگ است، چون پایه ایمپلنت با استخوان‌های فک درهم آمیخته شده و دندان‌های قوی و محکمی را تشکیل می‌دهد.


 


معایب کاشت ایمپلنت معمولی


با همه مزیت‌هایی که ایمپلنت‌های معمولی دارند اما عیب‌هایی هم می‌توان برای این نوع ایمپلنت برشمرد، در ادامه با این معایب آشنا می‌شویم تا بتوانیم تفاوت این نوع ایمپلنت را با نوع دیجیتال آن بهتر درک کنیم.



  • معمولا نیاز به تعمیرات و ترمیم دوره‌ای دارد.

  • زمان بهبودی و تثبیت کامل دندان در استخوان فک و لثه چند ماه طول می‌کشد که نسبتاً طولانی است.

  • احتمال دارد در زمان کاشت ایمپلنت احساس درد داشته باشید و برای کنترل آن نیاز به بیهوشی داشته باشید.

منبع خبر :